Hasselt Golf Academy

Hasselt Golf Academy (HGA)

De Hasselt Golf Academy (HGA) is een sportieve onderafdeling van Golfclub Hasselt.

Een super enthousiast team ondersteunt de startende golfers op een aangename en doelgerichte manier.

Onze sleutel naar succes?

• Regelmatige begeleiding op en rond de 9 holes baan
  • Open sfeer
  • Zorgvuldig uitgestippeld traject
  • Gekwalificeerde golfprofessionals.

De HGA golfbegeleiding, een uniek concept

De Hasselt Golf Academy organiseert regelmatig golfbegeleidingen op de 9 holes baan, de “Meet & Play” golfontmoetingen. Onder begeleiding van een enthousiast team spelen krijgen de startende golfers de gelegenheid om de theoretische en technische opleiding in de praktijk te brengen en dit in een ontspannen sfeer.
De Meet & Play golfontmoetingen worden elke zaterdag in het golfseizoen georganiseerd.

Overige HGA Activiteiten

• Een beheersing van de golf- en etiquetteregels is essentieel voor het behalen van je HCP 45. De HGA organiseert regelmatig een reglementenwandelingen en theoretische lesavonden.
  • Het HGA-team zorgt uiteraard ook voor een deskundige begeleiding met betrekking tot het behalen van je HCP 45!
  • Deelname aan de “Start to Golf” dag, georganiseerd door Golf Vlaanderen.
  • Kennismaking met de 18-holes golfbaan.
  • Meet & Play Ontmoetingen op de 9holes baan. Elke zaterdag tijdens het seizoen.
  • HGA-uitstap (andere golfbaan)
                                               HGA kalender 2024

Golf Basics

Er bestaan veel golf en etiquette regels binnen de golfsport. We sommen de meeste belangrijke op en enkele tips&tricks.

1. Ready Golf